გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის მთავარი თემა
კუბური ფუნქცია
სწავლების საფეხური/საგანი
მე-9 კლაცი. საბაზო საფეხური
მოსწავლეთა პროფილი
ოცი მოსწავლე
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
პრაქტიკული მაგალითების საშუალებით მოსწავლეები ეცნობიან სიდიდეებს შორის დამორიდებულებებს,ცდილობენ განარჩიონ  კუბურ დამოკიდებულებები სხვებისგან.ეცნობიან კუბური დამოკიდებულებების წარმოდგენის ხერხებს-გრაფიკულს, ფორმულით.
აქტუალურია ამ საკითხის ცოდნა სხვა საგნებისთვიაც-ფიზიკისთვის, ქიმიისთვის,ხელოვნებისთვის, რომელთა გამოყენებაც მნიშვნელოვანია ცხოვრებაში.
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
კუბურ და არა კუბურ დამოკიდებულებებს შორის განსხვავების ნიშნების დაფიქსირება და ამ განსხვავების ამოცნობის ჩვევების დაუფლება.
მათ. VIII.5.  მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის კუბური დამოკიდებულების ამოცნობა, გაანალიზება და გამოსახვა .
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·      მისთვის ნაცნობი სიდიდეებისათვის ასახელებს სიდიდეებს შორის კუბურ დამოკიდებულებებს (მაგალითად, თანაბარი მოძრაობის დროს თუ მანძილი უცვლტლია, სიჩქარის დროზე დამოკიდებულბა ან პიიქით დროს სიჩქარეზე დამოკიდებულება );
· განასხვავებს კუბურ და არ კუბურ დამოკიდებულებებს მიუხედავად დამოკიდებულების გამოსახვის ხერხისა; მსჯელობს კუბურ და არა კუბურ დამოკიდებულებებს შორის განსხვავებაზე;
·      სიტყვიერად ჩამოყალიბებულ დებულებას (სიდიდეებს შორის დამოკიდებულებისა და მიმართების შესახებ) გამოსახავს ალგებრულად,ალგებრულად მოცემულ დამოკიდებულებას გამოსახავს გრაფიკულად, ცხრილით ან აყალიბებს სიტყვიერად.
წინასწარი ცოდნა
მოსწავლეებმა იციან საკოორდინატო სიბრტყეზე მუშაობა, სხვადასხვა ფუნქციების აგება.
შეფასების საგანი და პროცედურა
მოსწავლეებს შევაფასებ განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებით, იმის მიხედვით თუ როგორ ამყარებს კავშირებს კუბურ ფუნქციებს შორის აგების გარეშე, და რამდენად ახერხებს ამ კავშირის შე მოწმებას გრაფიკების საშუალებით.
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
სახელმძღვანელო-მათემატიკა ვეფხვაძე, გოგიშვილის ავტორობით, სახაზავი,რვეული, ცარცი,დაფა, კომპიუტერი.
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
საორგანიზაციო საკითხები-(3წთ)
საშინაო დავალების შემოწმება და გაუგებარი მაგალითების განხილვა-(10   წთ)
A ფაზა-გამოწვევა-(3წთ)
გონებრივი იერიში: როგორ მოიცემა ფუნქციები:?
2.რა სახის ფუნქციებია თქვენტვის ცნობილი?
B. ფაზა-ცოდნისრეალიზება. (20 წთ)
წინასწარ შედგენილი მაგალითებით (სისტემებით) მოსწავლე დაფაზე აგებს კუბურ ფუნქციებს . შემდგომ მოსწავლეები მასწავლებლის დახმარებით აღმოაჩენენ
როგორი სახე უნდა ჰქონდეს კუბური ფუნქციის ფორმულებს რომ ჰიპერბოლები განლაგდნენ პირველ, მეორე,მესამე ან მეოთხე მეოთხედსში..
შემდგომ მოსწავლეები (მასწავლებლის დახმარებით) ჩამოაყალიბებენ დასკვნებს , რომლებსაც გადაიტანენ რვეულებში.
C ფაზა - გამთლიანება (7წთ)
პრაქტიკული სამუშაოების დახმარებით ხდება ახალი მასალის განმტკიცება.
მივცემ  შესატყვის საშინაო დავალებას.
შეფასება (2წთ)

No comments:

Post a Comment