გაკვეთილის მთავარი თემა
|
კუბური ფუნქცია
|
სწავლების საფეხური/საგანი
|
მე-9 კლაცი. საბაზო საფეხური
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
ოცი მოსწავლე
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
პრაქტიკული მაგალითების საშუალებით მოსწავლეები ეცნობიან სიდიდეებს შორის დამორიდებულებებს,ცდილობენ განარჩიონ კუბურ დამოკიდებულებები სხვებისგან.ეცნობიან კუბური დამოკიდებულებების წარმოდგენის ხერხებს-გრაფიკულს, ფორმულით.
აქტუალურია ამ საკითხის ცოდნა სხვა საგნებისთვიაც-ფიზიკისთვის, ქიმიისთვის,ხელოვნებისთვის, რომელთა გამოყენებაც მნიშვნელოვანია ცხოვრებაში.
|
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
|
კუბურ და არა კუბურ დამოკიდებულებებს შორის განსხვავების ნიშნების დაფიქსირება და ამ განსხვავების ამოცნობის ჩვევების დაუფლება.
მათ. VIII.5. მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის კუბური დამოკიდებულების ამოცნობა, გაანალიზება და გამოსახვა .
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· მისთვის ნაცნობი სიდიდეებისათვის ასახელებს სიდიდეებს შორის კუბურ დამოკიდებულებებს (მაგალითად, თანაბარი მოძრაობის დროს თუ მანძილი უცვლტლია, სიჩქარის დროზე დამოკიდებულბა ან პიიქით დროს სიჩქარეზე დამოკიდებულება );
· განასხვავებს კუბურ და არ კუბურ დამოკიდებულებებს მიუხედავად დამოკიდებულების გამოსახვის ხერხისა; მსჯელობს კუბურ და არა კუბურ დამოკიდებულებებს შორის განსხვავებაზე;
· სიტყვიერად ჩამოყალიბებულ დებულებას (სიდიდეებს შორის დამოკიდებულებისა და მიმართების შესახებ) გამოსახავს ალგებრულად,ალგებრულად მოცემულ დამოკიდებულებას გამოსახავს გრაფიკულად, ცხრილით ან აყალიბებს სიტყვიერად.
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლეებმა იციან საკოორდინატო სიბრტყეზე მუშაობა, სხვადასხვა ფუნქციების აგება.
|
შეფასების საგანი და პროცედურა
|
მოსწავლეებს შევაფასებ განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებით, იმის მიხედვით თუ როგორ ამყარებს კავშირებს კუბურ ფუნქციებს შორის აგების გარეშე, და რამდენად ახერხებს ამ კავშირის შე მოწმებას გრაფიკების საშუალებით.
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
სახელმძღვანელო-მათემატიკა ვეფხვაძე, გოგიშვილის ავტორობით, სახაზავი,რვეული, ცარცი,დაფა, კომპიუტერი.
|
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
|
საორგანიზაციო საკითხები-(3წთ)
საშინაო დავალების შემოწმება და გაუგებარი მაგალითების განხილვა-(10 წთ)
A ფაზა-გამოწვევა-(3წთ)
გონებრივი იერიში: როგორ მოიცემა ფუნქციები:?
2.რა სახის ფუნქციებია თქვენტვის ცნობილი?
B. ფაზა-ცოდნისრეალიზება. (20 წთ)
წინასწარ შედგენილი მაგალითებით (სისტემებით) მოსწავლე დაფაზე აგებს კუბურ ფუნქციებს . შემდგომ მოსწავლეები მასწავლებლის დახმარებით აღმოაჩენენ
როგორი სახე უნდა ჰქონდეს კუბური ფუნქციის ფორმულებს რომ ჰიპერბოლები განლაგდნენ პირველ, მეორე,მესამე ან მეოთხე მეოთხედსში..
შემდგომ მოსწავლეები (მასწავლებლის დახმარებით) ჩამოაყალიბებენ დასკვნებს , რომლებსაც გადაიტანენ რვეულებში.
C ფაზა - გამთლიანება (7წთ)
პრაქტიკული სამუშაოების დახმარებით ხდება ახალი მასალის განმტკიცება.
მივცემ შესატყვის საშინაო დავალებას.
შეფასება (2წთ)
|
გაკვეთილის გეგმა
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment